主語部分
★A guide he preservation Taro the the world
In wilderness is ___ ____________ of ___ _____.
直訳:原野には、世界の保存がある。
意訳:原野には世界が保存されている。
― Henry David Thoreau ―
――ヘンリー=デイヴィッド=ソーロー――
0.
____ is a high school student visiting
太郎は夏の間にイングランドを訪問している高校生です。
Because of his interest in the environment, __ visits the Millennium Seed Bank in
環境に対する彼の興味のせいで、彼はサセックス州にあるミレニアム種子バンクを訪れます。
環境に興味があるので、彼はサセックス州にあるミレニアム種子バンクを訪れます。
_ _____ talks about the project.
ガイドの人はそのプロジェクトについて話します。
★dinosaurs DNA How It Jurassic many no one Park scientists scientists some Some that that The they what you you you
1.1
___ ____ of ___ have seen the movie
皆さんのうちのどのくらい多くが映画『ジュラシック・パーク』を観たことがあるでしょうか?
__ is an exciting movie about ____ happens when ____ __________ bring dinosaurs back to life.
それ[=映画『ジュラシック・パーク』]は一部の科学者たちが恐龍を甦(よみがえ)らせる場合に何が起こるのかということについてのわくわくする映画です。
___ _________ have been extinct for millions and millions of years, but ____ are brought back to life by using their DNA.
恐龍は何百万年もの間、絶滅した状態であるが、しかし、それら[=恐龍]はそれら[=恐龍]のDNAを用いることによって甦(よみがえ)るのです。
___ is a molecule with a code ____ contains everything needed to build a living thing.
DNAとは、生物を作り上げるために必要とされるものすべてを含む遺伝暗号の入った分子です。
____ __________ believe that if ___ have its DNA, ___ can make a living thing ____ has become extinct.
もしも(あなたが)それ[=恐龍]のDNAを手に入れたならば、(あなたは)絶滅してしまっている生物を作り出すことができると、一部の科学者は考えます。
But up until now, __ ___ has been able to bring an extinct animal back to life.
しかし、これまでのところ、絶滅した動物を甦らせることはだれにもできていません。
________ ____ is science fiction.
『ジュラシック・パーク』はSFなのです。
★I I it it living plant that things this this you you you
1.2
What would ___ think if _ told you that ______ ______ ____ have become extinct can be brought back to life?
絶滅してしまっている生物を甦(よみがえ)らせることが可能であると私があなたに言ったならば、あなたは何を考えるでしょうか?
What if _ told you that ____ is not science fiction but science fact?
このことは空想科学小説ではなく、科学的事実であると私があなたに言ったならば、どうでしょうか?
Would ___ believe me?
あなたは私の言うことを信じるのでしょうか?
1.3
Look at this plant.
この植物を見てください。
Would ___ believe that ____ _____ was once extinct and that __ has been brought back to life?
この植物はかつて絶滅しており、かつ、甦らせたのだということをあなたは信じますか?
Well, __ is true.
ええ、本当なのです。
★an English fiction he he peas People Science scientist seeds the These they
2.1
In 1922 __ _______ _________ discovered an Egyptian king’s tomb in the
1922年にイングランド人の科学者が王家の谷でエジプト王の墓を発見したのだが、王家の谷で彼は、墓そのもと同じくらいに古い乾燥した豌豆(えんどう)をいくつか、発見した。
______ would have thought that ____ were dead, but __ was able to use the seeds from these peas to grow new plants.
人々は、それらは枯れていると思ったことであろうが、しかし、彼[=イングランド人の科学者]はこれらの豌豆から取り出した種子を使って、新たに植物を育てることができたのです。
_____ ____ are now planted and grown all over the world, including
これらの豌豆は今では、イングランドやアメリカや日本を含む世界中で植えられ、栽培されています。
Just like the DNA in
ちょうど『ジュラシック・パーク』におけるDNAのように、種子は生物を作り上げるのに必要な遺伝暗号を含んでいます。
_______ _______ becomes fact.
空想科学小説は事実になるのです。
★a Bank few living Millennium not other plants plants Seed seeds The the They things we we we world’s you
2.2
___ __________ ____ ____ ___ are visiting today is trying to conserve plants for the future by collecting and storing seeds from all over
今日、あなたが訪れているミレニアム種子バンクは、イングランド中と世界中から採取した種子を集めて備蓄することによって、未来に向けて植物を保存しようとしています。
Since _____ contain the code necessary to make living things, __ can use seed banks to save endangered species.
種子は生物を作り出すのに必要な遺伝暗号を含んでいるので、私たちは種子バンクを使って、絶滅寸前の種を救うことができるのです。
Why are __ putting so much effort into this project?
なぜ、私たちはこのプロジェクトにそれほどまでに多くの努力を傾けているのでしょうか?
Why do __ need to conserve plants?
なぜ、私たちは植物を保存する必要があるのでしょうか?
2.3
Most importantly, ______ are the basis of life on Earth.
最も重要なことに、植物は地上の生命の基礎なのです。
____ provide food for almost all forms of life, including thousands of animals, birds, and millions of insects.
それら[=植物]は何千もの動物や鳥類ならびに何百万もの昆虫を含む、ほぼありとあらゆる形態の生命に対して食物を供給しています。
Since ___ _ ___ ______ have been lost, ___ _______ _____ ______ ______ dependent upon them must have disappeared too.
多数の植物が失われてしまっているので、それら[=失われてしまった多数の植物]に依存していた世界のほかの生物もまた、消滅してしまったにちがいないのです。
★25 cost human less loss medicines one-fifth our percent plants Plants Plants plants plants than The the the they they We we world’s
3.1
___ _____ ____ of ___ ____ of ______ would be even more terrible.
植物の喪失による人間の犠牲はなおいっそうひどいものとなるでしょう。
意訳:植物を失うことで人間が被(こうむ)る犠牲はなおいっそうひどいものとなるでしょう。
______ provide food, fuel, and building materials.
植物は食物と燃料と建築材料とを供給します。
______ are the source of a great many medicines.
植物はきわめて多くの医薬品の供給源です。
Already, __ _______ of ___ _________ come from plants.
既に、現代の医薬品の25パーセントは植物から採取されています。
Yet ____ ____ _________ of ___ _______ ______ have been studied for the possible benefits ____ could bring.
にもかかわらず、5分の1よりも少ない世界の植物しか、それら[=研究されている5分の1未満の世界の植物]がもたらしうる可能な利益を求めて、研究されていません。
意訳:にもかかわらず、植物がもたらす将来発生するかもしれない利益を求めて研究されている植物は5分の1未満です。
__ have to keep in mind that ______ are often lost before __ know anything about how much good ____ could bring to society.
どのくらいの利益をそれら[=植物]が社会にもたらしているのかについて私たちがなにごとかを知る前に、植物はしばしば失われているということを、私たちは心に留めておかなければなりません。
★a banks it Many many people plant plants Seed seeds seeds seeds seeds the The They thousands
3.2
If _ _____ should become extinct in the wild, with its seeds kept in a seed bank, __ will not be lost forever.
たとえ、ある植物が、その種子が種子バンクに保存された状態で、万が一にも野生の状態では絶滅することになったとしても、それ[=ある植物]は永遠に失われることはないであろう。
____ _____ are also a very efficient means of conserving plants, because ___ _____ take very little space and require little attention.
種子バンクは、植物を保存するきわめて効果的な手段でもあります。なぜなら、種子はほとんど空間をとらないし、ほとんど世話を必要としないからです。
____ _________ of _____ can be stored for each species in a seed bank.
種子バンクにそれぞれの種に対して多くの何千もの種子を備蓄することができます。
As ____ _____ as there are ______ in a city could be conserved in a single bottle!
都市に人間がいるのと同じくらいの多くの種子が、ただ1本の壜(びん)に保存される場合もあります。
3.3
___ _____ stored in seed banks could be used in the future to restore environments, or to increase numbers of endangered plants in the wild.
種子バンクに蓄えられている種子は、環境を修復するために将来、使用されることもありうるし、あるいは、野生の状態で絶滅の危機にさらされている多数の植物を増やすために使用されることもありえます。
____ can be used in scientific research to find new ways in which ______ benefit society such as in medicine, agriculture, or industry.
それら[=種子バンクに蓄えられている種子]は、植物が、(たとえば)医療や農耕や工業におけるように、社会の役に立つ新たな方法を発見するために、科学的研究で用いられるかもしれません。
★a banks chances conserving diversity Every given I individual it more plant Seed species that The the varieties we
4.1
_ would like to emphasize that __________ _________ within _ _____ _______ is just as important as __ is to conserve different species.
任意の種の範囲内で多様性を保存することは、ちょうどさまざまな種を保存することと同じくらいに重要であるということを私は強調したいと思います。
_____ __________ _____ has its own characteristics, giving it an advantage in a particular environment.
ひとつひとつの植物はどれもみな、それ自身の特徴を備えており、ある特定の環境下で自らに有利な点を与えています。
___ ____ _________ there are for a given species, the greater ___ ______ are for the species to survive.
任意の種に対する多様性が大きくなればなるほど、種が生き残る機会が大きくなります。
4.2
____ _____ are helping us fight the loss of global plant diversity.
種子バンクは、私たちが地球規模の植物の多様性の損失と戦うのに役に立ちます。
意訳:種子バンクは、地球規模の植物の多様性が損なわれるのを私たちが食い止めるのに役に立ちます。
In one place __ can keep seeds for all kinds of plants from all over the world ― grasses from the tropics, plants from our fields and gardens, and wild plants ____ have never been changed by the hands of human beings.
ひとつの場所に、世界中から採取したすべての種類の植物の種子を私たちは保存することができます。世界中から採取したすべての種類の植物とは、たとえば、熱帯地方の草やイングランドの野原や庭園で採取した植物や人間の手によって決して変えられないでいる野生の植物です。
★bank banks I national parks project seed seed the they We
4.3
__ have been trying to save the world’s rain forests, grasslands, and wetlands, but even ________ _____ have no guarantee of long-term security.
私たちは世界の熱帯雨林や大草原や湿原を救おうと努力していますが、しかし、国立公園でさえ長期に亙(わた)る安全の保証がまったくありません。
Although ____ _____ cannot replace the natural environment, ____ can offer an insurance service to other conservation techniques.
種子バンクは自然環境の代わりになることはできませんが、それら[=種子バンク]はほかの保存技術に対して保険となるサービスを提供することができます。
4.4
Finally, _ would like to suggest that ___ ____ ____ _______ be promoted even further in the rest of the world.
最後に、種子バンクプロジェクトは世界のほかの地域でいっそうさらに促進されるべきであると私は提案したいと思います。
動詞部分
★is is talks visiting visits
In wilderness __ the preservation of the world.
直訳:原野には、世界の保存がある。
意訳:原野には世界が保存されている。
― Henry David Thoreau ―
――ヘンリー=デイヴィッド=ソーロー――
0.
Taro __ a high school student ________
太郎は夏の間にイングランドを訪問している高校生です。
Because of his interest in the environment, he ______ the Millennium Seed Bank in
環境に対する彼の興味のせいで、彼はサセックス州にあるミレニアム種子バンクを訪れます。
環境に興味があるので、彼はサセックス州にあるミレニアム種子バンクを訪れます。
A guide _____ about the project.
ガイドの人はそのプロジェクトについて話します。
★are back back back become been been believe bring bring brought build can contains happens has has have have have is is is make needed seen to to using
1.1
How many of you ____ ____ the movie Jurassic Park?
皆さんのうちのどのくらい多くが映画『ジュラシック・パーク』を観たことがあるでしょうか?
It __ an exciting movie about what _______ when some scientists _____ dinosaurs ____ to life.
それ[=映画『ジュラシック・パーク』]は一部の科学者たちが恐龍を甦(よみがえ)らせる場合に何が起こるのかということについてのわくわくする映画です。
The dinosaurs ____ ____ extinct for millions and millions of years, but they ___ _______ ____ to life by _____ their DNA.
恐龍は何百万年もの間、絶滅した状態であるが、しかし、それら[=恐龍]はそれら[=恐龍]のDNAを用いることによって甦(よみがえ)るのです。
DNA __ a molecule with a code that ________ everything ______ __ _____ a living thing.
DNAとは、生物を作り上げるために必要とされるものすべてを含む遺伝暗号の入った分子です。
Some scientists _______ that if you ____ its DNA, you ___ ____ a living thing that ___ ______ extinct.
もしも(あなたが)それ[=恐龍]のDNAを手に入れたならば、(あなたは)絶滅してしまっている生物を作り出すことができると、一部の科学者は考えます。
But up until now, no one ___ ____ able __ _____ an extinct animal ____ to life.
しかし、これまでのところ、絶滅した動物を甦らせることはだれにもできていません。
『ジュラシック・パーク』はSFなのです。
★at back back be become been believe believe brought brought can has have is is Look not think told told was would Would Would
1.2
What _____ you _____ if I ____ you that living things that ____ ______ extinct ___ __ _______ ____ to life?
絶滅してしまっている生物を甦(よみがえ)らせることが可能であると私があなたに言ったならば、あなたは何を考えるでしょうか?
What if I ____ you that this __ ___ science fiction but science fact?
このことは空想科学小説ではなく、科学的事実であると私があなたに言ったならば、どうでしょうか?
_____ you _______ me?
あなたは私の言うことを信じるのでしょうか?
1.3
____ __ this plant.
この植物を見てください。
_____ you _______ that this plant ___ once extinct and that it ___ ____ _______ ____ to life?
この植物はかつて絶滅しており、かつ、甦らせたのだということをあなたは信じますか?
Well, it __ true.
ええ、本当なのです。
★are becomes build contain discovered found grow grown have planted thought to to to use was were would
2.1
In 1922 an English scientist __________ an Egyptian king’s tomb in the
1922年にイングランド人の科学者が王家の谷でエジプト王の墓を発見したのだが、王家の谷で彼は、墓そのもと同じくらいに古い乾燥した豌豆(えんどう)をいくつか、発見した。
People _____ ____ _______ that they ____ dead, but he ___ able __ ___ the seeds from these peas __ ____ new plants.
人々は、それらは枯れていると思ったことであろうが、しかし、彼[=イングランド人の科学者]はこれらの豌豆から取り出した種子を使って、新たに植物を育てることができたのです。
These peas ___ now _______ and _____ all over the world, including
これらの豌豆は今では、イングランドやアメリカや日本を含む世界中で植えられ、栽培されています。
Just like the DNA in
ちょうど『ジュラシック・パーク』におけるDNAのように、種子は生物を作り上げるのに必要な遺伝暗号を含んでいます。
Science fiction _______ fact.
空想科学小説は事実になるのです。
★are are are been can collecting conserve conserve contain disappeared do have have is lost make must need provide putting save storing to to to to trying use visiting
2.2
The Millennium Seed Bank you ___ ________ today __ ______ __ ________ plants for the future by __________ and _______ seeds from all over
今日、あなたが訪れているミレニアム種子バンクは、イングランド中と世界中から採取した種子を集めて備蓄することによって、未来に向けて植物を保存しようとしています。
Since seeds _______ the code necessary __ ____ living things, we ___ ___ seed banks __ ____ endangered species.
種子は生物を作り出すのに必要な遺伝暗号を含んでいるので、私たちは種子バンクを使って、絶滅寸前の種を救うことができるのです。
Why ___ we _______ so much effort into this project?
なぜ、私たちはこのプロジェクトにそれほどまでに多くの努力を傾けているのでしょうか?
Why __ we ____ __ ________ plants?
なぜ、私たちは植物を保存する必要があるのでしょうか?
2.3
Most importantly, plants ___ the basis of life on Earth.
最も重要なことに、植物は地上の生命の基礎なのです。
They _______ food for almost all forms of life, including thousands of animals, birds, and millions of insects.
それら[=植物]は何千もの動物や鳥類ならびに何百万もの昆虫を含む、ほぼありとあらゆる形態の生命に対して食物を供給しています。
Since not a few plants ____ ____ ____, the world’s other living things dependent upon them ____ ____ ___________ too.
多数の植物が失われてしまっているので、それら[=失われてしまった多数の植物]に依存していた世界のほかの生物もまた、消滅してしまったにちがいないのです。
★are are be been bring bring come could could have have keep know lost provide studied to would
3.1
The human cost of the loss of plants _____ __ even more terrible.
植物の喪失による人間の犠牲はなおいっそうひどいものとなるでしょう。
意訳:植物を失うことで人間が被(こうむ)る犠牲はなおいっそうひどいものとなるでしょう。
Plants _______ food, fuel, and building materials.
植物は食物と燃料と建築材料とを供給します。
Plants ___ the source of a great many medicines.
植物はきわめて多くの医薬品の供給源です。
Already, 25 percent of our medicines ____ from plants.
既に、現代の医薬品の25パーセントは植物から採取されています。
Yet less than one-fifth of the world’s plants ____ ____ _______ for the possible benefits they _____ _____.
にもかかわらず、5分の1よりも少ない世界の植物しか、それら[=研究されている5分の1未満の世界の植物]がもたらしうる可能な利益を求めて、研究されていません。
意訳:にもかかわらず、植物がもたらす将来発生するかもしれない利益を求めて研究されている植物は5分の1未満です。
We ____ __ ____ in mind that plants ___ often ____ before we ____ anything about how much good they _____ _____ to society.
どのくらいの利益をそれら[=植物]が社会にもたらしているのかについて私たちがなにごとかを知る前に、植物はしばしば失われているということを、私たちは心に留めておかなければなりません。
★are are be be be be be become benefit can can conserved conserving could could find increase kept lost not require restore should stored stored take to to to used used will
3.2
If a plant ______ ______ extinct in the wild, with its seeds ____ in a seed bank, it ____ ___ __ ____ forever.
たとえ、ある植物が、その種子が種子バンクに保存された状態で、万が一にも野生の状態では絶滅することになったとしても、それ[=ある植物]は永遠に失われることはないであろう。
Seed banks ___ also a very efficient means of __________ plants, because the seeds ____ very little space and _______ little attention.
種子バンクは、植物を保存するきわめて効果的な手段でもあります。なぜなら、種子はほとんど空間をとらないし、ほとんど世話を必要としないからです。
Many thousands of seeds ___ __ ______ for each species in a seed bank.
種子バンクにそれぞれの種に対して多くの何千もの種子を備蓄することができます。
As many seeds as there ___ people in a city _____ __ _________ in a single bottle!
都市に人間がいるのと同じくらいの多くの種子が、ただ1本の壜(びん)に保存される場合もあります。
3.3
The seeds ______ in seed banks _____ __ ____ in the future __ _______ environments, or __ ________ numbers of endangered plants in the wild.
種子バンクに蓄えられている種子は、環境を修復するために将来、使用されることもありうるし、あるいは、野生の状態で絶滅の危機にさらされている多数の植物を増やすために使用されることもありえます。
They ___ __ ____ in scientific research __ ____ new ways in which plants _______ society such as in medicine, agriculture, or industry.
それら[=種子バンクに蓄えられている種子]は、植物が、(たとえば)医療や農耕や工業におけるように、社会の役に立つ新たな方法を発見するために、科学的研究で用いられるかもしれません。
★are are are been can changed conserve conserving emphasize fight giving has have helping is is keep like never survive to to to would
4.1
I _____ ____ __ _________ that __________ diversity within a given species __ just as important as it __ __ ________ different species.
任意の種の範囲内で多様性を保存することは、ちょうどさまざまな種を保存することと同じくらいに重要であるということを私は強調したいと思います。
Every individual plant ___ its own characteristics, ______ it an advantage in a particular environment.
ひとつひとつの植物はどれもみな、それ自身の特徴を備えており、ある特定の環境下で自らに有利な点を与えています。
The more varieties there ___ for a given species, the greater the chances ___ for the species __ _______.
任意の種に対する多様性が大きくなればなるほど、種が生き残る機会が大きくなります。
4.2
Seed banks ___ _______ us _____ the loss of global plant diversity.
種子バンクは、私たちが地球規模の植物の多様性の損失と戦うのに役に立ちます。
意訳:種子バンクは、地球規模の植物の多様性が損なわれるのを私たちが食い止めるのに役に立ちます。
In one place we ___ ____ seeds for all kinds of plants from all over the world ― grasses from the tropics, plants from our fields and gardens, and wild plants that ____ _____ ____ _______ by the hands of human beings.
ひとつの場所に、世界中から採取したすべての種類の植物の種子を私たちは保存することができます。世界中から採取したすべての種類の植物とは、たとえば、熱帯地方の草やイングランドの野原や庭園で採取した植物や人間の手によって決して変えられないでいる野生の植物です。
★be been can cannot have have like offer promoted replace save suggest to to trying would
4.3
We ____ ____ ______ __ ____ the world’s rain forests, grasslands, and wetlands, but even national parks ____ no guarantee of long-term security.
私たちは世界の熱帯雨林や大草原や湿原を救おうと努力していますが、しかし、国立公園でさえ長期に亙(わた)る安全の保証がまったくありません。
Although seed banks ______ _______ the natural environment, they ___ _____ an insurance service to other conservation techniques.
種子バンクは自然環境の代わりになることはできませんが、それら[=種子バンク]はほかの保存技術に対して保険となるサービスを提供することができます。
4.4
Finally, I _____ ____ __ _______ that the seed bank project __ ________ even further in the rest of the world.
最後に、種子バンクプロジェクトは世界のほかの地域でいっそうさらに促進されるべきであると私は提案したいと思います。
0 件のコメント:
コメントを投稿